REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO KICKS ZONE SP. Z O. O.
wersja obowiązująca od 26.02.2025r.
Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym https://kickszone.pl/sklep/ prowadzony jest przez Kick Zone spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 85/21, 02-001 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001141757, NIP 5273141392, REGON 540327970.
Dane kontaktowe:
• adres do doręczeń: Kick Zone sp. z o.o., ; AL. ALEJE JEROZOLIMSKIE 85 / 21, 02-001 WARSZAWA
• e-mail BOK: [email protected], który pełni także rolę elektronicznego punktu kontaktowego przeznaczonego do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych.
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w tym m.in. zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz warunki zawierania i wykonywania Umów sprzedaży. Regulamin wskazuje także sposoby realizacji uprawnień Klientów, w tym Konsumentów, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności wynikających z Ustawy o prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego). Postanowienia Regulaminu nie ograniczają ani nie wyłączają jakichkolwiek uprawnień Klientów przysługujących na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
Regulamin Sklepu internetowego dostępny jest także w formacie PDF.
Załącznik nr 1 do Regulaminu stanowi przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość. W celu usprawnienia realizacji uprawnień Konsumentów Sprzedawca udostępnia także swój wzór formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość w formacie PDF (korzystanie ze wzorów nie jest obowiązkowe).
Załącznik nr 2 do Regulaminu stanowi przykładowy wzór formularza reklamacji. W celu usprawnienia realizacji uprawnień Konsumentów Sprzedawca udostępnia także swój wzór formularza reklamacji w formacie PDF (korzystanie ze wzorów nie jest obowiązkowe).
§ 1. Definicje
Wymienione poniżej terminy, użyte w niniejszym Regulaminie, mają następujące znaczenie:
a. BOK – biuro obsługi klienta Sklepu internetowego prowadzone przez Sprzedawcę, które udziela Klientom wszelkich informacji związanych z funkcjonowaniem Sklepu internetowego, np. dotyczących oferowanych usług i Produktów oraz realizacji zawartych umów. Dane kontaktowe oraz godziny pracy BOK są wskazane w zakładce „KONTAKT” strony Sklepu internetowego;
b. Klient – korzystająca ze Sklepu internetowego: (1) osoba fizyczna, (2) osoba prawna albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną. Przepisy dotyczące konsumenta, stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W celu korzystania ze Sklepu internetowego, osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych powinna uzyskać, w każdym przypadku, gdy wymagają tego powszechnie obowiązujące przepisy prawa, zgodę przedstawiciela ustawowego, natomiast osoba prawna i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, mogą działać wyłącznie przez osoby umocowane. Podmioty, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, są obowiązane do przedłożenia, na żądanie Sprzedawcy, potwierdzeń odpowiednio: zgody przedstawiciela ustawowego albo swojego umocowania;
c. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny z późniejszymi zmianami;
d. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
e. Koszyk – usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, umożliwiająca Klientowi złożenie Zamówienia;
f. Obuwie nie noszące śladów używania – obuwie, na którym nie są widoczne ślady jego używania, poza śladami jego przymierzenia przez Konsumenta dla oceny przydatności do umówionego użytku, w stopniu zezwalającym na ocenę przez Sprzedawcę prawa Konsumenta z do zwrotu Produktu
g. Produkt –towar (rzecz ruchoma) przeznaczony do sprzedaży w Sklepie internetowym w tym także oferowany w Zamówieniu specjalnym;
h. Regulamin- niniejszy dokument regulujący zasady zawierania umowy, jej warunków w tym płatności i dostaw, procedurę odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego;
i. Sklep internetowy – platforma e-commerce prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https:// kickszone.pl/sklep/ (wraz z podstronami), w ramach której zawierane są Umowy sprzedaży oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
j. Sprzedawca- spółka Kicks Zone spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie NIP 5273141392, REGON 540327970.
k. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawarta na odległość, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zgodnie z postanowieniami Regulaminu i bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, której przedmiotem jest dany Produkt;
l. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j.);
m. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2024.1513 t.j.);
n. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia jednej lub więcej Umów sprzedaży na odległość;
o. Zamówienie specjalne -zamówienie dotyczące towaru wskazanego w §5 Regulaminu
p. Zabezpieczenie – umieszczone na podeszwie buta nieutrudniające jego przymierzenia zabezpieczenie przed używaniem, na potrzeby oceny prawa zwrotu. W wypadku naruszenia zabezpieczenia Sprzedawcę może odmówić prawa zwrotu Produktu.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz prawa i obowiązki stron umowy kupna-sprzedaży.
2. W sklepie internetowym sprzedawane są nowe i używane Produkty: oryginalne obuwie, odziez i akcesoria światowych marek. Za pośrednictwem sklepu można dokonać zakupu Produktów wskazanych na stronach sklepu albo dokonać zamówienia specjalnego, o którym mowa niżej. W treści zamówienia należy określić markę, kolor, rozmiar produktu. Wskazane na stronach sklepu ceny mają charakter informacyjny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilne bowiem są zależny od rozmiaru, koloru i marki danego Produktu . W przypadku zamówienia specjalnego cechy produktu
3. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia Zamówienia, zawarcia Umowy sprzedaży oraz korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
4. Informacje udostępnione w Sklepie internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego (nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego).
5. Umowy są zawierane przez Sprzedawcę w języku polskim.
6. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego oraz świadczonych za jego pośrednictwem usług zgodnie z Regulaminem oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Istotne naruszenia Regulaminu stanowią:
a. podanie nieprawdziwych danych osobowych albo brak niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o ich zmianie (w przypadku, gdy podanie lub aktualizacja danych osobowych jest niezbędna do realizacji Umowy sprzedaży lub usług świadczonych drogą elektroniczną);
b. dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, tj. np. treści naruszających dobra osobiste, a także inne prawa osób trzecich (zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym);
c. korzystanie ze Sklepu internetowego w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub wprowadzający Sprzedawcę w błąd (w szczególności zabroniona jest modyfikacja treści dostarczonych przez Sprzedawcę takich jak np. cena lub opis Produktu oraz korzystanie z jakiejkolwiek formy automatyzacji procesu składania Zamówień, w tym korzystanie z botów lub innego podobnego oprogramowania);
d. rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie internetowym niezamówionych informacji handlowych (spam);
e. naruszenie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
5. Korzystanie ze Sklepu internetowego i dostępnych usług świadczonych drogą elektroniczną, wiąże się z typowymi zagrożeniami związanymi z korzystaniem z sieci Internet, np. uzyskanie dostępu do danych przez osoby nieuprawnione, nieuprawnione rozpowszechnianie danych, możliwość otrzymania spamu, możliwość bycia narażonym na cracking (łamanie zabezpieczeń) lub phishing (łowienie haseł). Sprzedawca wdrożył i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne niezbędne do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług.
6. Sprzedawca może wprowadzić do systemu teleinformatycznego dodatkowe oprogramowanie lub dane, które nie są składnikiem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego, w szczególności może stosować cookie lub podobne technologie inne niż konieczne do prawidłowego działania Sklepu internetowego, jeżeli Klient uprzednio wyrazi na to zgodę w sposób opisany w Polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu internetowego.
7. Klient powinien instalować uaktualnienia systemu operacyjnego urządzenia, z którego korzysta, zgodnie z zaleceniami producenta posiadanego urządzenia oraz producenta systemu operacyjnego. Brak aktualizacji systemu operacyjnego może prowadzić do obniżenia poziomu bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu internetowego i usług świadczonych drogą elektroniczną.
§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. W ramach Sklepu internetowego, Sprzedawca świadczy nieodpłatnie drogą elektroniczną następujące usługi:
a. koszyk
b. ulubione,
c. przeglądanie treści na Stronie internetowej,
d. kontakt z BOK,
e. newsy.
Odpłatne są jedynie umowy sprzedaży zawierane w Sklepie internetowym .
2. W ramach Sklepu internetowego, Sprzedawca może udostępniać usługi świadczone przez podmioty trzecie, np. możliwość wystawienia opinii dotyczącej Sklepu internetowego lub zakupionego Produktu (szczegółowo opisana w §11). W takim przypadku świadczenie tych usług przez podmioty trzecie odbywa się na warunkach określonych przez te podmioty, w regulaminach tych usług.
3. Korzystanie z usług wskazanych w ust. 1 jest możliwe pod warunkiem spełnienia następujących wymagań technicznych:
a. posiadanie komputera, smartfonu lub innego urządzenia podobnego z dostępem do sieci Internet i standardowym systemem operacyjnym ;
b. korzystanie z przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript oraz plików cookie, np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari lub Microsoft Edge, w aktualnej wersji;
c. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
4. Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
5. Usługa Koszyk ma charakter jednorazowy. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z chwilą kliknięcia przycisku „dodaj do koszyka” i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia lub skorzystania z przycisku „X” w celu opróżnienia koszyka. Informacje o Produktach dodanych do Koszyka są przechowywane także po zamknięciu sesji przeglądarki internetowej, jednakże nie dłużej niż przez okres 14 dni. Dodanie Produktu do Koszyka nie oznacza zapewnienia dostępności Produktu ani jego rezerwacji.
6. Usługa „ulubione” umożliwia obserwowanie wybranych przez Klienta Produktów, bez konieczności ich każdorazowego wyszukiwania w ramach Sklepu internetowego i bez konieczności dodawania ich do Koszyka. Usługa „ulubione” ma charakter jednorazowy. Korzystanie z usługi „ulubione” rozpoczyna się z chwilą kliknięcia symbolu serca na karcie Produktu (dodania pierwszego Produktu) i ulega zakończeniu z chwilą usunięcia ostatniego Produktu z obserwowanych w ramach usługi (poprzez kliknięcie symbolu kosza). Informacje o Produktach dodanych do „ulubionych” są przechowywane także po zamknięciu sesji przeglądarki internetowej, jednakże nie dłużej niż przez okres 30 dni. Dodanie Produktu do „ulubionych” nie oznacza zapewnienia dostępności Produktu ani jego rezerwacji.
7. Sprzedawca umożliwia także Klientowi przeglądanie treści umieszczonych w ramach Sklepu internetowego.
8. Klient może składać reklamacje związane ze świadczeniem przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną w formie:
a. pisemnej, na adres: Kick Zone sp. z o.o. Dział Reklamacji, AL. ALEJE JEROZOLIMSKIE 85 / 21, 02-001 WARSZAWA ;
b. wiadomości e-mail, wysłanej na adres e-mail BOK [email protected].
9. W celu zgłoszenia reklamacji, o której mowa w ust. 8, Klient powinien wskazać: (1) przedmiot reklamacji, tj. opisać powód złożenia reklamacji, (2) swoje dane kontaktowe oraz (3) preferowaną formę udzielenia przez Sprzedawcę odpowiedzi na trwałym nośniku (np. e-mail, forma pisemna).
10. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację, na trwałym nośniku, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania (chyba że przepisy prawa powszechnego stanowią inaczej).
11. W przypadku rażącego naruszenia przez Klienta postanowień § 2 ust. 5 , Sprzedawca może czasowo zablokować lub ograniczyć dostęp Klienta do wszystkich lub wybranych usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego. Sprzedawca, przesyłając wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail, poinformuje Klienta o zakresie, przyczynie i okresie obowiązywania blokad lub ograniczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym. Postanowienia ust. 8-10 stosuje się odpowiednio.
§ 4. Warunki zawarcia Umowy sprzedaży
1. Informacje o głównych cechach świadczenia, z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Klientem, są dostępne w ramach Sklepu internetowego, w szczególności na podstronach dotyczących poszczególnych Produktów.
2. Sprzedawca umożliwia zawarcie Umowy sprzedaży poprzez realizację Zamówień składanych przez Klienta w ramach Sklepu internetowego (poprzez Koszyk);
Klient może założyć konto w sklepie internetowym lub dokonywać zakupu jako „gość”.
3. W celu zawarcia Umowy sprzedaży poprzez Koszyk należy dodać wybrany(-ne) Produkt/Produkty do Koszyka, wprowadzić ewentualny kod rabatowy i kliknąć przycisk „złóż zamówienie”, a następnie podejmować kolejne czynności techniczne, zgodnie z wyświetlanymi komunikatami, tj.:
a. wprowadzić (lub wybrać z zapamiętanych – w przypadku użytkowników zarejestrowanych) dane adresowe oraz ewentualnie także dane do faktury VAT;
b. wybrać sposób płatności oraz formę i adres dostawy;
c. kliknąć przycisk „zamawiam i płacę”, co skutkuje przesłaniem Zamówienia do Sprzedawcy (zamówienie z obowiązkiem zapłaty).
4. Do chwili kliknięcia przycisku „zamawiam i płacę” Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia, korygowania ewentualnych błędów (w zakresie wybranych Produktów i pozostałych danych wskazanych w ust. 3).
5. Przed złożeniem Zamówienia, Sprzedawca informuje Klienta o łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami albo o sposobie obliczenia ich wysokości, a także opłatach za dostarczenie, usługi pocztowe oraz jakichkolwiek innych, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia (podsumowanie Zamówienia).
6. Sprzedawca może wprowadzić limit Produktów lub limit łącznej ceny za Produkty możliwych do objęcia jednym Zamówieniem. Informacja o ewentualnych ograniczeniach w zakresie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, będzie każdorazowo wskazana najpóźniej w chwili podsumowania Zamówienia.
7. Z chwilą kliknięcia przycisku „zamawiam i płacę” Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia jednej lub więcej Umów sprzedaży. Potwierdzeniem złożenia ofert/oferty przez Klienta jest automatyczna wiadomość e-mail o tytule „Potwierdzenie złożenia zamówienia” wysyłana przez Sprzedawcę na wskazany adres e-mail.
8. W przypadku wyboru sposobu płatności za przedpłatą (płatność z góry) Klient może zostać przekierowany do zewnętrznego dostawcy usług płatniczych.
9. Sprzedawca niezwłocznie weryfikuje Zamówienie Klienta, a następnie: (1) potwierdza akceptację ofert/oferty Klienta poprzez wysyłkę wiadomości e-mail o tytule „Zamówienie nr XXX przygotowane do wysłania” albo (2) informuje Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia (nieprzyjęciu ofert/oferty Klienta), w przypadku: naruszenia przez Klienta postanowień § 2 ust. 4, braku dokonania płatności za przedpłatą w terminie wskazanym w §7 ust. 7 lub braku zawarcia umowy o kredyt konsumencki w terminie wskazanym w §7 ust. 8.
10. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą przyjęcia ofert/oferty Klienta przez Sprzedawcę, tj. z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail o tytule „Zamówienie nr XXX przygotowane do wysłania”, zawierającej potwierdzenie warunków Umowy sprzedaży.
11. W przypadku, gdy Klient wybrał sposób płatności za pobraniem (płatność przy odbiorze), Umowa sprzedaży zostaje zawarta pod warunkiem rozwiązującym terminowego odbioru i zapłaty za przesyłkę. Odmowa odbioru lub zapłaty za przesyłkę w uzgodnionym terminie skutkuje uznaniem Umowy sprzedaży za niezawartą, o czym Sprzedawca zawiadamia Klienta poprzez wiadomość e-mail. Postanowienia, o których mowa w zdaniach poprzedzających, stosuje się odpowiednio, gdy Zamówienie Klienta obejmuje więcej niż jedną Umowę sprzedaży.
12. W przypadku, gdy Klient nie odbierze opłaconej przesyłki (w terminach wynikających z wybranej formy dostawy), BOK skontaktuje się z Klientem, w celu uzgodnienia dodatkowego terminu odbioru. W przypadku gdy Klient ponownie nie odbierze przesyłki, Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres Klienta. Jednocześnie, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi otrzymaną płatność (przy użyciu tożsamego sposobu płatności). Postanowienia, o których mowa w zdaniach poprzedzających, stosuje się odpowiednio, gdy Zamówienie Klienta obejmuje więcej niż jedną Umowę sprzedaży.
13. Niezależnie od innych uprawnień wynikających z Regulaminu i bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Klient może anulować złożone Zamówienie, a po akceptacji ofert/oferty przez Sprzedawcę odstąpić od zawartej jednej lub więcej Umów sprzedaży, poprzez kontakt z BOK, do chwili otrzymania wiadomości e-mail o przekazaniu Zamówienia do realizacji.
14. W przypadku gdy spełnienie świadczeń wynikających z Umowy sprzedaży, przez którąkolwiek ze stron, stanie się niemożliwe w całości lub w części, zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, przy czym Sprzedawca niezwłocznie zwróci Konsumentowi ew. otrzymaną płatność (przy użyciu tożsamego sposobu płatności).
15. Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z brakiem możliwości realizacji Zamówienia, anulowaniem Zamówienia oraz odstąpieniem od Umowy sprzedaży, o których mowa w niniejszym paragrafie (z wyjątkiem kosztów wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa).
16. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, Klient otrzyma także komunikaty SMS z informacją o statusie Zamówienia.
17. Sprzedawca może przeprowadzać akcje promocyjne lub udzielać rabatów na zasadach określonych w odrębnych regulaminach. Promocje i rabaty obowiązujące w Sklepie internetowym nie łączą się, chyba że w treści ich regulaminów wskazano inaczej.
18. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem realizacji Zamówienia. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca udostępnia Klientowi dowód zakupu (fakturę VAT), załączając go do przesyłki, a na żądanie Klienta, także w formie elektronicznej, na wskazany przez Klienta adres e-mail.
§ 5. Zakup Produktów o ograniczonej dostępności i zamówienia specjalne
1. Ze względu na ograniczoną dostępność niektórych Produktów, Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia ilościowe w zakresie sprzedaży Produktu (np. każdy Klient będzie mógł złożyć Zamówienie na nie więcej niż 1 Produkt danego rodzaju w wybranym rozmiarze). Informacja, o ewentualnych ograniczeniach w zakresie sprzedaży Produktów będzie każdorazowo umieszczona na podstronach dotyczących poszczególnych Produktów.
2. Sprzedawca może również udostępnić do sprzedaży niektóre premierowe Produkty, w pierwszej kolejności użytkownikom zarejestrowanym, którzy zrealizowali już co najmniej jedną Umowę sprzedaży. Informacja o ewentualnym pierwszeństwie w możliwości złożenia Zamówienia na dany Produkt oraz o okresie jego obowiązywania będzie każdorazowo umieszczona na podstronach dotyczących poszczególnych Produktów.
3. W przypadku zamiaru wprowadzenia do sprzedaży Produktów, co do których Sprzedawcy, przed otrzymaniem dostawy, nie jest znana ich ostateczna ilość ani rozmiary (Produkty specjalne), Sprzedawca ma prawo umożliwić wyłącznie Klientom zarejestrowanym składanie ofert zakupu tych Produktów i wyłonienie ofert ich zakupu w drodze losowania. O możliwości zakupu Produktów specjalnych Sprzedawca poinformuje Klientów zarejestrowanych za pośrednictwem wiadomości e-mail.
4. W celu wzięcia udziału w losowaniu Produktów specjalnych, o których mowa w ust. 3, Klient zarejestrowany, po poinformowaniu przez Sprzedawcę o możliwości składania ofert zakupu, dokonuje zgłoszenia za pośrednictwem dedykowanego formularza lub na karcie Produktu, wskazując rozmiar Produktu. Zmiana rozmiaru Produktu nie jest możliwa po przesłaniu oferty zakupu. Klient może zgłosić ofertę zakupu wyłącznie jednego Produktu danego rodzaju, chyba że z informacji przekazanej przez Sprzedawcę wynika inaczej.
5. Losowanie możliwości zakupu Produktów specjalnych odbywa się drogą elektroniczną. Klient, którego oferta zakupu została wylosowana, otrzymuje powiadomienie od Sprzedawcy drogą mailową wraz z linkiem, za pośrednictwem którego Klient może dokonać zakupu Produktu. Link, o którym mowa w zdaniu poprzednim, jest ważny przez 24 godziny od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości mailowej od Sprzedawcy.
6. W przypadku zakupu Produktu specjalnego nie jest możliwe wybranie przez Klienta opcji zakupu za pobraniem.
7. W przypadku nieskorzystania przez Klienta z zakupu Produktu specjalnego do upływu okresu ważności linku wskazanego w ust. 5, w zależności od decyzji Sprzedawcy, możliwość zakupu Produktu specjalnego jest przydzielana w drodze dodatkowego losowania innemu Klientowi, który złożył ofertę zakupu, albo Produkt specjalny jest wprowadzany do ogólnodostępnej sprzedaży w Sklepie internetowym.
8. Za pośrednictwem Sklepu, Klient może składać również zamówienia specjalne.
Zamówienia specjalne obejmują:
a) parę obuwia sprowadzaną przez Sprzedawca na specjalne zamówienie Klienta nienależącą do zwykłej oferty Sklepu, pod warunkiem, iż realizacja zamówienia jest możliwa przez Sprzedawcę;
b) parę obuwia, należącą do zwykłej oferty Sklepu, której cena przekracza kwotę 5 tysięcy złotych;
c) parę obuwia należącą do zwykłej oferty Sklepu, wyraźnie oznaczoną jako zmówienie specjalne (oznaczone na stronie Sklepu dopiskiem „na zamówienie”), możliwą do zakupu na specjalne zamówienie Klientem;
9. W przypadku zamówienia specjalnego, cena towaru ustalana jest indywidualnie z Klientem. Zastrzega się jednak, iż ustalona uprzednio cena może ulec zmianie ze względu na okoliczności niezależne od Sprzedawcy. W takiej sytuacji, po uzgodnieniu z Klientem, zostaje ustalona zaktualizowana cena lub, w przypadku braku zgody Klientem na zmianę ceny, Sprzedawca ma prawo odstąpić od realizacji zamówienia.
10. W przypadku zamówień specjalnych i produktów specjalnych, wyłączone zostaje prawo Klienta do odstąpienia od umowy, o którym mowa w rozdziale 4 Ustawy o Prawach Konsumenta oraz w §8 niniejszego regulaminu, z uwagi na to, iż przedmiot umowy sprzedaży stanowi rzecz służąca zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Konsumenta (art. 38 ust. 3 ustawy o ochronie praw konsumenta).
11. Pomimo braku możliwości odstąpienia od umowy, w przypadku, kiedy odstąpienie związane byłoby z zamówieniem nieodpowiedniego rozmiaru pary obuwia, Sprzedawca, na wniosek Klienta , o ile istnieje taka faktyczna możliwość, może dokonać wymiany pary obuwia na zgodną z numeracją wnioskowaną przez Konsumenta. Niezależnie od powyższego, po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawca, Konsument może złożyć do Sprzedawcy wniosek o wydanie mu w zamian innej pary lub par obuwia pozostającej (-ych) w cenie odpowiadającej wartości dokonanego uprzednio zamówienia specjalnego. Sprzedawca nie ma obowiązku przychylnego rozpatrzenia wniosku bez jakichkolwiek konsekwencji dla swoich praw i obowiązków, zaś ewentualne spełnienie wniosku, traktowane jest jako działanie w ramach tego samego zamówienia specjalnego.
12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
c) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
d) w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
e) Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
f) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt posiadający zabezpieczeniem Sprzedawcy / plombę weryfikacyjną. Po zerwaniu/odłączeniu plomby prawo do zwrotu zostaje ograniczone i Sprzedawca ma prawo nie przyjąć zwrotu ze względu na naruszenie stanu produktu.
§ 6. Formy i koszt dostawy
1. Dostawa Produktu jest możliwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do wybranych krajów wskazanych w zakładce „Formy i koszt dostawy”, udostępnionej w ramach Sklepu internetowego.
2. Koszty dostawy Produktu ponosi Klient, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Sprzedawca może ustanowić minimalny próg wartości Zamówienia, powyżej którego Sprzedawca ponosi koszty dostawy Produktu. Aktualne informacje o dostępnych formach dostawy Produktu i ich kosztach są wskazane Klientowi w zakładce „Formy i koszt dostawy” udostępnionej w ramach Sklepu internetowego oraz każdorazowo w trakcie składania Zamówienia (przed złożeniem oferty, o której mowa §4).
3. Dostępne formy dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta Produktu, sposobu płatności oraz liczby złożonych ofert.
4. Klient może wybrać odbiór osobisty Produktu w Sklepie stacjonarnym (adres..).
5. Na termin dostawy do Klienta składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas doręczenia Produktu przez przewoźnika.
6. Przewidywany termin dostawy wskazany jest w zakładce „Formy i koszt dostawy”. Sprzedawca może również wskazać przewidywany termin dostawy w trakcie składania Zamówienia. Jeżeli w zakładce „Formy i koszt dostawy”, lub w sposób wskazany w zdaniu poprzedzającym, nie wskazano krótszego terminu, przewidywany termin dostawy wynosi do 10 dni roboczych (dostawa na terenie RP) ]. W przypadku Zamówienia więcej niż jednego Produktu przewidywany termin dostawy równy jest najdłuższemu z terminów dostawy wskazanych dla poszczególnych Produktów.
7. W przypadku zawarcia jednocześnie więcej niż jednej Umowy sprzedaży (tj. realizacji Zamówienia składającego się z więcej niż jednej oferty), zamówione Produkty mogą być dostarczane Klientowi w więcej niż jednej przesyłce, przy czym Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z rozdzieleniem przesyłek.
8. Klient może zapoznać się z kosztami dostawy w koszyku przed złożeniem zamówienia oraz akceptacją regulaminu.
§ 7. Sposoby płatności
1. Sprzedawca udostępnia Klientowi różne sposoby płatności z tytułu Umowy sprzedaży, w szczególności płatność elektroniczną za przedpłatą (z góry) za pomocą zewnętrznych dostawców usług płatniczych. Klient dokonuje wyboru sposobu płatności spośród udostępnionych przez Sprzedawcę.
2. Aktualne informacje o dostępnych sposobach płatności są wskazywane Klientowi w zakładce „Sposoby płatności” udostępnionej w ramach Sklepu internetowego oraz każdorazowo w trakcie składania Zamówienia (przed złożeniem oferty, o której mowa §4.).
3. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta Produktu, wybranej formy dostawy oraz liczby złożonych ofert.
4. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są za pośrednictwem zewnętrznych serwisów prowadzonych przez dostawców usług płatniczych.
5. W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, który wybrał płatność z góry, BOK może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności, w szczególności poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres e-mail Klienta.
6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem Klient jest obowiązany do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
7. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za przedpłatą (z góry), za pomocą zewnętrznych dostawców usług płatniczych, Klient jest obowiązany do zapłaty ceny oraz ewentualnych kosztów dostawy Produktu oraz innych fakultatywnych opłat wynikających z zawartej Umowy Sprzedaży w terminie 2 godzin od chwili złożenia Zamówienia, tj. od chwili otrzymania od Sprzedawcy automatycznej wiadomości e-mail o tytule „Potwierdzenie złożenia zamówienia”. Brak dokonania płatności, w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, skutkuje brakiem możliwości realizacji Zamówienia (nieprzyjęciem ofert/oferty Klienta).
8. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności z odroczonym terminem zapłaty, brak zawarcia umowy o kredyt konsumencki w terminie 3 dni roboczych od złożenia Zamówienia spowoduje brak możliwości realizacji Zamówienia (nieprzyjęcie ofert/oferty Klienta).
9. Opłata następuję w polskiej walucie (złoty).
§ 8. Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (z wyjątkiem kosztów wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa) i zwrócić towar posiadający oryginalne zabezpieczenia Sprzedawcy, z uwzględnieniem postanowień § 5 ust 10-12.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
i. obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części,
ii. polega na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
3. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć za pomocą formularza stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu lub za pomocą formularza udostępnionego w ramach Sklepu internetowego (zakładka: „Dostawa i Zwroty”). Korzystanie z tych formularzy nie jest obowiązkowe.
4. Do zachowania terminu na odstąpienie wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
a. w formie pisemnej na adres: Kick Zone sp. z o.o. AL. ALEJE JEROZOLIMSKIE 85 / 21, 02-001 WARSZAWA ;
b. w formie wiadomości e-mail, wysłanej na adres e-mail BOK ([email protected]);
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego drogą elektroniczną.
7. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9.Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10.Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwróci Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
11.Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Sprzedawca wskazuje następujący adres do zwrotu Produktu: Kicks Zone Sp. Z o.o., ul. Ks. Witolda 38-40 U9, 50-203 Wrocław . Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, co może stanowić podstawę odmowy uznania prawa zwrotu produktu.
13. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadkach w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w tym w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tj. Produkt spersonalizowany).
14.Uprawnienia Konsumenta, o których mowa w niniejszym paragrafie, przysługują również osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Za każdym razem, gdy w treści niniejszego paragrafu mowa jest o Konsumencie, należy przez to rozumieć także osoby fizyczne, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
15.Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Klienta w przypadku, gdy Klient dokonał naruszenia, zniszczenia lub usunięcia zabezpieczeń/plomb przymocowanych do obuwia, a stanowiących gwarancję braku używania dostarczonych Klientowi produktów. W przypadku naruszenia, zniszczenia lub usunięcia zabezpieczeń/plomb, produkt poczytywany jest jako używany przez Klienta i nie podlega zwrotowi a oświadczenie o odstąpieniu nie wiąże Sprzedawcy.
16. W przypadku, gdy Sprzedawca oceni produkt zwracany z zamiarem odstąpienia od umowy przez Klienta jako używany ,może wyrazić zgodę na przyjęcie Produktu za zwrotem ceny w postaci Vouchera na kolejne zakupy w sklepie internetowym lub stacjonarnym Sprzedawcy.
§ 9 Regulamin wykorzystania voucherów
1. Vouchery („Karta Podarunkowa”) mają wartości kwotowe i są oznaczone identyfikującym kodem kreskowym
2. Vouchery mają określony termin ważności, przeważnie 12 miesięcy od momentu otrzymania.
3. Vouchery przeznaczone są do jednorazowego wykorzystania. Do jednej transakcji można użyć kilku Voucherów/ tylko jednego Vouchera *.
4. Vouchery mogą być wykorzystane w sklepach stacjonarnych lub w sklepie internetowym Sprzedawcy.
5. Vouchery obowiązują na wszystkie produkty.
6. Vouchery są generowane indywidualnie, przypisane do osoby lub promocji i nie mogą być przedmiotem handlu.
7. Voucher może być wykorzystany jedynie w całości. Jeżeli wartość zakupów jest niższa niż wartość Vouchera, to cała wartość Vouchera zostaje uznana za wykorzystaną. Jeżeli wartość zakupów jest wyższa niż wartość Vouchera, wartość Vouchera jest odejmowana od wartości zakupów i Klient dopłaca pozostałą część ceny.
8. Vouchery przeznaczone do wykorzystania w sklepach stacjonarnych należy przekazać obsłudze salonu przy realizacji zakupu przed zamknięciem transakcji.
9. Przy zakupie w sklepie internetowym kod Vouchera wprowadza się w Koszyku w polu „ Kod rabatowy / voucher”. Wartość Vouchera zostanie automatycznie odjęta od zamówienia.
10. Voucher nie podlega wymianie na gotówkę .
11. Obsługa salonu lub sklepu internetowego może odmówić realizacji zamówienia w przypadku, gdy zachodzą wątpliwości co do pochodzenia lub autentyczności Vouchera.
12. Obsługa salonu lub sklepu internetowego może odmówić realizacji zamówienia w przypadku, gdy Voucher został użyty niezgodnie z regulaminem.
13. Wykorzystując Voucher w procesie zamówienia Klient potwierdza, że zapoznał się z treścią regulaminu oraz zaakceptował jego postanowienia.
§ 10. Reklamacje dotyczące Produktów
1. Sprzedawca odpowiada względem Klienta, w razie braku zgodności towaru (Produktu) z umową. Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy określa Ustawa o prawach konsumenta.
2. Sprzedawca obowiązany jest do wydania w wykonaniu zawartej umowy Produktu bez wad, albo wskazania wad przed dokonaniem transakcji.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
4. W celu zgłoszenia niezgodności Produktu z umową (zgłoszenia reklamacji), Klient niezwłocznie powinien: (1) opisać wadę i podać datę jej stwierdzenia, (2) zgłosić wybrane żądanie doprowadzenia Produktu do stanu zgodnego z umową albo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy w wypadku wady istotnej, (3) wykazać zawarcie Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą (np. podać numer Zamówienia, dołączyć kopię paragonu lub faktury VAT, dołączyć wydruk z karty płatniczej), (4) podać dane kontaktowe oraz (5) wskazać preferowany sposób powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji (np. e-mail lub SMS).
5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może żądać: (1) wymiany Produktu, (2) usunięcia wady, a także jest uprawniony do: (3) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo (4) odstąpienia od umowy jeśli wada jest istotna. Szczegółowe zasady korzystania z tych uprawnień, w tym ograniczenia w ich stosowaniu, a także uprawnienia Sprzedawcy, określa Ustawa o prawach konsumenta.
6. Zgłoszenie reklamacji może nastąpić w oparciu o formularz reklamacyjny udostępniony w ramach Sklepu internetowego (zakładka „Dostawa i Zwroty”).
7. W celu rozpatrzenia reklamacji, Klient powinien dostarczyć Sprzedawcy zdjęcia Produktu (za pośrednictwem dedykowanego formularza lub drogą mailową). Wysłać na adres:. . W przypadku, gdy nie będzie możliwe rozpatrzenie reklamacji na podstawie przesłanych zdjęć, Sprzedawca poprosi Klienta o przesłanie Produktu, aby umożliwić jego zbadanie.
8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
9. Dodatkowe informacje na temat reklamacji z tytułu niezgodności Produktu z umową (m.in. najszybsze metody zgłoszenia reklamacji) znajdują się w zakładce „Reklamacje”, udostępnionej w ramach Sklepu internetowego.
10. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona wobec Klienta niebędącego Konsumentem ani osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Za każdym razem, gdy w treści niniejszego paragrafu mowa jest o Konsumencie, należy przez to rozumieć także osoby fizyczne, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
11. Niezależnie od uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową, niektóre Produkty mogą być objęte także gwarancją producenta lub dystrybutora (Sprzedawca nie udziela dodatkowej gwarancji na Produkty). Uprawnienia wynikające z udzielonej gwarancji określa każdorazowo dokument gwarancyjny dołączony do Produktu lub udostępniony w innej formie przez producenta lub dystrybutora.
12. W przypadku przyjęcia reklamacji na korzyść klienta zwrot środków nastąpi w ten sam sposób, w który klient uprzednio dokonał płatności za zamówienie. Zwrot następuje do 14 dni od dnia przyjęcia reklamacji włącznie.
§ 11. Opinie
1. Sprzedawca umożliwia Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Produktach oraz o Sklepie internetowym na zasadach wskazanych w niniejszym paragrafie.
2. W szczególności Klient może wyrazić zgodę na przesłanie mu drogą mailową zaproszenia do wystawienia opinii i wówczas ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej Sklepu internetowego oraz Produktów zakupionych w Sklepie internetowym.
3. Po złożeniu Zamówienia, Klient, który wyraził zgodę wskazaną w ust. 2, a także Klient zarejestrowany otrzymują zaproszenie do wystawienia opinii o Sklepie internetowym, natomiast po realizacji Umowy sprzedaży – zaproszenie do wystawienia opinii o zakupionym Produkcie.
4. Wysyłka ankiet oraz proces zbierania opinii w formularzach jest obsługiwany w pełni przez firmę Trustpilot Group plc. z siedzibą w Copenhagen Denmark.
5. Trustpilot wysyła do Klienta wiadomość e-mail z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu oraz zdjęcia zakupionego Produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii sprzedawca może ponowić wysyłkę zaproszenia.
6. Usługa dodania opinii jest świadczona przez sprzedawcę na zasadach określonych w regulaminie, którym posługuje się ten podmiot i do którego przestrzegania Klient jest zobowiązany.
7. Niezależnie od zasad określonych w regulaminie. Sprzedawca wskazuje, że opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie internetowym oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów sprzedaży w celu wystawienia opinii o Sprzedawcy lub o Produkcie. Opinia o Sklepie internetowym może być wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu internetowego.
8. Zabronione jest dodawanie przez Klientów opinii, które:
a. są nielegalne w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);
b. służą promowaniu działalności konkurencyjnej w stosunku do Sprzedawcy,
c. naruszają prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskie, prawa ochronne na znaki towarowe, prawa do baz danych,
d. naruszają dobra osobiste,
e. naruszają zasady uczciwej konkurencji,
f. służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych,
g. nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc,
h. nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania,
i. propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa,
j. nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść,
k. znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości,
l. noszą znamiona dyskryminacji, zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę fizyczną,
m. zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym,
n. obrażają uczucia religijne.
9. Wystawione przez Klienta opinie są wyświetlane przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym oraz są publikowane w wizytówce Sprzedawcy na stronie internetowej https://www.trustpilot.com/.
10. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów.
11. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
12. W przypadku, gdy Sprzedawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że w związku z wystawionymi przez Klienta opiniami popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
13. Sprzedawca może prowadzić z własnej inicjatywy dobrowolne czynności sprawdzające opinie mające na celu wykrycie nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem opinii.
14. Jeżeli dana osoba uważa, że opublikowana przez Klienta narusza prawo lub niniejszy Regulamin, może zgłosić to Sprzedawcy, przesyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected], która powinna zawierać następujące elementy:
b. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba zarzuca, że opinia stanowi nielegalną treść,
c. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji opinii, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnej opinii,
d. imię i nazwisko osoby dokonującej zgłoszenia lub jej nazwę oraz jej adres e-mail, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego treści uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE (przestępstwa związane z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych, przestępstwa związane z wykorzystywaniem seksualnym, przestępstwa związane z pornografią dziecięcą, nagabywanie dzieci do celów seksualnych, podżeganie, pomocnictwo i usiłowanie),
e. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
1. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby zgłaszającej, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Sprzedawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki o swojej decyzji w odniesieniu do opinii, której dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
2. Sprzedawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do opinii, której dotyczy zgłoszenie, w sposób terminowy (do 14 dni od doręczenia zgłoszenia), niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
3. W przypadku wykrycia nielegalnego lub niezgodnego z Regulaminem opublikowania opinii Sprzedawca może skierować do organów ścigania . wniosek o ograniczenie widoczności opinii, w tym o usunięcie opinii lub uniemożliwienie dostępu do opinii.
4. O swojej decyzji Sprzedawca informuje wszystkich zainteresowanych odbiorców usługi opinii, chyba że:
a. nie zna odpowiednich elektronicznych danych kontaktowych,
b. decyzja dotyczy opinii, które są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości,
c. decyzja została podjęta w wyniku nakazu wydanego przez odpowiednie organy sądowe lub administracyjne.
19. Od każdej decyzji istnieje możliwość odwołania się. Odwołanie może zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected], w terminie 14 dni od doręczenia decyzji. Odwołanie powinno zawierać wyjaśnienia, dlaczego osoba lub podmiot składający odwołanie nie zgadza się z decyzją. Sprzedawca rozpatruje odwołania w terminie 14 dni.
§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu
2. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zgoda na wzięcie udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny (postanowienia niniejszego paragrafu mają charakter informacyjny). W przypadku takiej konieczności, Sprzedawca składa oświadczenie o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku.
3. Konsument może skorzystać z następujących przykładowych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. złożyć wniosek do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę, o umożliwienie zbliżenia stanowisk stron
b. w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu;
c. złożyć wniosek do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Konsumenta albo siedzibę lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorcy, o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikające z umów zawartych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami
4. Dane adresowe i kontaktowe wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz stałych sądów polubownych są dostępne na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
5. Konsument może także skorzystać z pomocy powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, których zadaniem jest m.in. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. Ponadto Konsument może zwrócić się do organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów).
6. Konsument jest także uprawniony do skorzystania z europejskiej platformy rozstrzygania sporów (Platforma ODR), dostępnej pod adresem internetowym: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR umożliwia konsumentom i sprzedawcom rozstrzyganie sporów dotyczących zakupów on-line przy pomocy bezstronnego organu rozstrzygającego spory.
7. Na stronach internetowych UOKIK można uzyskać dodatkowe informacje odnośnie do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń między innymi:
a) opis dostępnych procedur oraz dane kontaktowe punktu kontaktowego UOKIK: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php;
b) wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich w Polsce: https://www.uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
§ 13. Zmiana Regulaminu
1. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu .
2. Sprzedawca zmieni Regulamin z ważnych powodów, którymi są:
a. zmiana przepisów prawa mająca wpływ na prawa lub obowiązki stron wynikające z Regulaminu,
b. konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych,
c. zmiana sposobu świadczenia usług wynikająca z przyczyn technicznych lub organizacyjnych,
d. zmiana zakresu świadczonych usług (modyfikacja, wprowadzenie nowych lub wycofanie części usług lub funkcjonalności).
2. Sprzedawca poinformuje użytkowników zarejestrowanych o zmianie Regulaminu poprzez umieszczenie nowej wersji Regulaminu w zakładce „Regulamin Sklepu internetowego” udostępnionej w ramach Sklepu internetowego oraz poprzez wysyłkę wiadomości e-mail, z informacją o zmianie Regulaminu oraz udostępnioną nową wersją Regulaminu, na wskazany przez Klienta adres e-mail.
3. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia poinformowania o zmianie, w sposób wskazany w ust. 2 powyżej. W przypadku Klientów zarejestrowanych, przy pierwszym najbliższym logowaniu do, licząc od poinformowania o zmianie Regulaminu, zostanie im przedstawiony do akceptacji Regulamin w zmienionej wersji. W przypadku braku akceptacji nowej treści Regulaminu Użytkownik ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie tej usługi w każdym czasie.
4. Zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu na prawa Klientów nabyte przed wejściem w życie nowej wersji Regulaminu (w szczególności w zakresie zawartych Umów sprzedaży).
§ 14. Dane osobowe i pliki cookies
1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klienta przetwarzane są w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
a) zawarcie i wykonanie umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) realizacja obowiązków podatkowo-księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
c) obrona, dochodzenia lub ustalenie roszczeń związanych z umową, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedającego – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
d) identyfikacja klienta powracającego, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedającego – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
e) obsługa zapytań kierowanych przez Kupujących nieprowadzących jeszcze do zawarcia umowy, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedającego – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
f) wysyłka newslettera, po uprzednio wyrażonej zgodzie – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
3. Odbiorcami danych osobowych Klienta są: firmy kurierskie, urzędy skarbowe, biuro rachunkowe, kancelaria prawna, hostingodawca, dostawca systemu do fakturowania, dostawca systemu CRM, dostawca systemu mailingowego.
4. Z uwagi na korzystanie z systemu mailingowego MailChimp, dane osobowe Klientów , którzy zapisali się do newslettera, przekazywane są do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na serwerach zlokalizowanych w USA. Dostawca systemu MailChimp gwarantuje odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez odpowiednie mechanizmy zgodności (Tarcza Prywatności).
5. Dane osobowe Klienta są przechowywane w bazie Sprzedawcy przez cały czas prowadzenia działalności gospodarczej w celu zapewnienia sobie możliwości identyfikacji klienta powracającego, czemu jednak Klientmoże się sprzeciwić, domagając się usunięcia swoich danych z bazy Sprzedawcy. Jeżeli sprzeciw taki zostanie złożony przed upływem terminu przedawnienia roszczeń z zawartej umowy, Sprzedawca będzie miał nadrzędny interes w przechowywaniu danych Klienta do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń. Dokumentacja księgowa zawierające dane osobowe Klient jest przechowywana przez okres wymagany przez przepisy prawa.
6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, Klient ma prawo do żądania od Sprzedawcy dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne, by skontaktować się ze Sprzedawcą, założyć konto użytkownika, zawrzeć umowę lub zapisać się do newslettera.
8. Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
9. Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem https https://kickszone.pl/polityka-prywatnosci/
§15 Prawa własności intelektualnej
1. Sprzedawca poucza niniejszym Klienta, że treści dostępne na stronach Sklepu oraz elementy produktów fizycznych (np. projekty graficzne) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
2.Sprzedawca poucza niniejszym Klienta, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Klienta bez zgody Sprzedawcy , z wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 16. Postanowienia końcowe
2. Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta (w szczególności Konsumenta), które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Ewentualne postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Klienta niż bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa są nieważne, a w ich miejsce stosuje się te przepisy.
3. Odpowiedzialność Sprzedawcy lub osób działających z jego upoważnienia za szkodę wobec Klienta niebędącego Konsumentem ani osobą, o której mowa w §8 ust. 13, jest wyłączona, chyba że szkoda została wyrządzona umyślnie.
4. Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem ani osobą, o której mowa w §8 ust. 13, będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
5. Klient może uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem adresu internetowego: https://kickszone.pl/regulamin/ , skąd Klient może w dowolnym momencie: pozyskać, odtworzyć i utrwalić treść Regulaminu. Dodatkowo Sprzedawca udostępnia, w ramach Sklepu internetowego, treść Regulaminu do pobrania w formacie PDF.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Postanowienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie ma zastosowania, jeżeli bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa wskazują inne prawo właściwe.
9